A DuoBad oldalán akadtam rá erre a gyönyörűségre, ami nem csak azért érdekes, mert ez a kád önmagában is csodaszép, hanem amiatt is említésre méltó, mert az olajkék a 2011-es trendszínek egyike lesz, így aki teheti, akár vehet is egyet magának.
A honlap nézegetésekor további szép kádak is felbukkantak, de a kínálat egészén (a többi terméket is beleértve) nem éreztem az összhangot, kicsit csapongó volt a tervezőbrigád érzésem szerint, ezért a cikk folytatásában bemutatom a cég kínálatában szereplő színeket a kádak képeivel és egy színsor segítségével. Ezután pedig azokat a kádakat, amelyek szerintem nem sikerültek olyan jól, kicsit átszínezgetve egy új szín- és képsoron mutatom meg.
A kádakról még annyit azért érdemes tudni, hogy mindegyik zománcozott öntöttvas, jó a hő- és hangszigetelő képességük, felületük nagyon sima, ezért könnyen és gyorsan takaríthatóak. A cég honlapján legalábbis ezek a főbb tulajdonságok szerepelnek.
És most következzenek a színek.
A nyitókép olajkékjével semmi bajom, sőt, kimondottan exkluzívnak tartom egy minimál enteriőrben.
Ez az aranyokker is csodaszép.
A gyönyörű umbrabarna kád olyan akár egy jól sikerült szögletes créme caramel. A tapétát itt egy kicsit túlzásnak érzem.
És itt kezdődnek a problémáim. Bármennyire is imádom a lilát és ezen belül is a fáradt világos szürkéslilát, nem érzem úgy, hogy ennek a színnek ebben a kollekcióban van a helye.
Ez a tüzes, narancsos piros is kellemes a szememnek, de a hátteret szolgáltató narancsszín sokkal tetszetősebb lenne az olajkék és barna árnyalatok útvesztőjében.
A kádak után végül egy zuhanytálca látható a honlap kínálatában. Ez a szín is csodálatos, de a színsorba érzésem szerint a szőnyeghez hasonló árnyalat kívánkozik.
Összeállítottam a színsort egy pipetta segítségével a kádak és a zuhany világosabbik oldaláról és bár a színek külön-külön szépek, még sincs "harmónia érzésem". Bevallom a két barnát "átlagoltam", hogy jobban tudjam érzékeltetni a színek mélységét.
Ez pedig már az új színsor a megmachinált képekből pipettázott színekkel. A két színsort azért tettem egymáshoz közel, mert nagyon jól érzékelhető, hogy a nem módosított kék és barna hogyan "fullad be" a felső színsorban, miközben ugyanaz a két szín az alsó színsorban ragyog, élénkebb, tüzesebb. Az új színsor színeinél törekedtem arra, hogy a színeknek mind a telítettsége, mind a világossága közelítsen egymáshoz, ezáltal harmonikusabb vizuális egyensúly jöhessen létre a selymesen bársonyos, sűrű, olajos színekből.
Különösen közel áll a szívemhez ez a színsor, mert éppen most futó munkámban ilyen és ehhez hasonló színekkel dolgozom. Végre terítékre került az olajkék szín!