A most következő gyűjtemény címe lehet, hogy nem mindenkinek teljesen egyértelmű, ezért pár mondatban összefoglalom, mit is értek képkompozíción.
A kép a falon majd minden otthon alapvető dekorációs eleme, azonban sokszor előfordul, hogy egy nagyobb falszakaszon nincs pénzünk egy óriási méretű képre, festményre, mert fotók, reprók esetében a keret is drága, az üvegezés is drága, festmények esetében pedig maga a festmény a drága. Amennyiben nem öröklünk vagy kapunk ajándékba egy nagy méretű képet és a tapétázást sem érezzük elégségesnek, mint dekorációt az ominózus falon, abban az esetben érdemes több kisebb képet szabályos vagy szabálytalan formába rendezni. A képek közé nyugodtan vegyíthetünk tárgyakat is, amik lehetnek a képekhez hasonlóan laposak, de akár 3 dimenziósak is. Maguk a képkeretek is lehetnek sokfélék, akár színüket, akár stílusukat, akár formájukat, méretüket tekintve. Használhatjuk a képkereteket üresen, sőt, alkalmazhatunk képkeret alakú falmatricákat is tartalommal vagy anélkül, sőt, akár képkereteket ábrázoló tapétát is tehetünk a falra, amiben ugyancsak lehetnek üresen hagyott keretek, vagy éppen saját fotókkal, tartalommal kitöltöttek.
A variációk száma végtelen. A képkompozíciókhoz nem kell más a hozzávalókon kívül, mint szépérzék, arányérzék, színérzék, formaérzék és máris készen van az egyedi faldekorációnk. Ha valaki elég erőt és tehetséget érez magában, nyugodtan fogjon bele, ha viszont egy picit bizonytalan, akkor nyugodtan keressen meg ezzel a problémájával, úgy ahogy Erzsi, vagy Laci nevű ügyfeleim tették. Ezt a bejegyzést nekik ajánlom.
Egy lakás szépségén, otthonosságán sokat emel pár személyes témájú, vagy saját készítésű kép. Színes képek esetén hamar eluralkodik a képkompozícióban a káosz és a lakás többi részéhez sem biztos, hogy színben passzolni fognak a kedvenc képeink, melyet falunkra szántunk, viszont a fekete-fehér képek minden otthonban csodálatosan mutatnak, legyen az hófehér, monokróm vagy éppen színes élettér.
A képek még szebbek, ha van felettük képmegvilágítás, de mindig ügyeljünk arra, hogy a fényforrás legyen elég messze a plafontól, nehogy a felszálló meleg levegő a port a plafonba égesse.
Ezen a képen még az is említésre érdemes, hogy aki a rendezettséget szereti, az nyugodtan vegyen páros számú, egyforma méretű képkeretet és azt helyezze el a falszakaszon szép, rendezett sorokban.
A szokatlan elosztás és elrendezés is mutathat jól.
Akár egy teljes falat betölthetünk képeinkkel ugyan annak a szobának a többi falán pusztán egy-egy képet alkalmazva.
Ez a kép egy jó példa arra, hogy erős színű falon, különböző méretű, stílusú, színű, szabálytalan alakba rendezett keretek, vegyesen színes és fekete-fehér képekkel is kiadhatnak egy szép fotótémát. Külön érdekessége a nappali részletnek, hogy jó pár kép a kanapé takarásában található, így azok csak akkor láthatóak, ha a kanapé mögött sétálunk el.
A sorba rendezett képek úgy mutatnak a hófehér falon, mint a legmodernebb bordűr.
A monokróm helyiségekbe kellő izgalmat csempész pár saját készítésű vagy boltban vásárolt naiv műalkotás, melyeket akár keret nélkül is elhelyezhetünk a falon szabálytalan sorokban.
Az utolsó nagy méretű kép jó példa arra, mikor a tartalom maga a keret, amikor a céltalan tárgyhalmaz kerek egésszé, azaz tökéletes dekorációvá áll össze, képtelensége ellenére is személyessé válik, a családi emlékek pedig akaratlanul is előtörnek és a keretekbe képzeljük őket, még ha agyunk ezeket az emlékeket mélyen elásva őrizte is addig.
A bal oldali kép érdekessége, hogy a mintás tapétára képek vannak ragasztva. A jobb oldali kép pedig jó példa arra, amikor nem egyforma kereteket szabályos befoglaló formába rendezünk.
A bal oldali kép különlegessége a ritmus, amelyet az egyforma színek és méretek váltakozása ad ki. A középső kép egymásra helyezett, kitépett lapjai igazán különleges összhatást eredményeznek.
A jobb oldali képen egy olyan megoldás látható, amikor a sok kis színes, szabályos képből áll össze a nagy műalkotás.
Pár aprócska kép a színes falak közepén.
Faltól falig rendezett képek pasztell színű falakon.
Mindkét képen a lámpa mögött üresen marad a fal, így a lámpa jobban tud érvényesülni.
A tökéletes szabályosság és az abszolút esetlegesség kontrasztja. Ráadásul a jobb oldali képen úgy tűnik, hogy ahogy készülnek az újabbnál újabb családi fotók, úgy kerülnek fel a kandalló falra.
Francia stílusú enteriőrök képkompozíciói.
A bal oldali kép érdekessége a színes csíkra, sorba rendezett képek együttese. A jobb oldali képen pedig gyakorlatilag kitapétáztak a család kedvenc képregényének lapjaival. Mindkét megoldás elég modernnek mondható.
A betűk csodaszépen mutatnak a falakon.
Mindkét képen szabályos befoglaló formába rendezték a sok-sok féle méretű és színű keretet.
Erős színű falon bal oldalon modern, jobb oldalon klasszikus témájú képek együttese.
Egy kis káosz igazán belefér egy szép enteriőrbe.
A jobb oldali képen összesen 4 darab képet helyeztek el szabályosan. Az izgalmat a kandallópárkányra helyezett plusz képek adják.
A jobb oldali kép falmatricái igazán jól mutatnak a szürke falon és a csupasz téglafal közelségéban.
A szokatlan tárgyak és betűk tökéletes egységet tudnak képezni a képekkel.
A sárga-feket-fehér színkombináció miatt került a gyűjteménybe ez a két szép fotó.
A bal oldali kép erős zöld falán jól mutatnak a régi, növényi motívumokal díszített megsárgult lapok. A jobb oldali fotón színes portrék halmaza teszi izgalmassá az enteriőrt, melyet a különleges lámpa látványa tovább erősít.
Egy kis szín mindig jól mutat a falon és a képeken is.
A bal oldali kép jó példa arra, hogy milyen jól néznek ki a keretes és a keret nélküli képek is egy kupacban. A jobb oldali fotó széles csíkos, színes tapétája izgalmas alapot szolgáltat a képeknek. Ráadásul nem is minden kép van a falon, és nem is minden keretben van kép.
Sötét olajkék falon is érvényesül a fekete keret, az arany pedig igazi luxus hangulatot kölcsönöz neki.
A bal oldali képen igazán különlegesek a vastag vakkeretek, melyek az ágyhoz képest aszimmetrikusan kerültek elhelyezésre. A jobb oldali fotón egy tapéta látható személyes fotókkal felöltöztetve.
A halvány babakék fal különleges alapot nyújt a képkompozícióknak. A festett téglafal további érdekessége a jobb oldali enteriőrnek.
A tükör mindig jól mutat a képek között, de ezt már a nyitóképen is megtapasztalhattuk.
A jobb oldali fotón térhatású képeket rejtettek az üvegek alá.
A többnyire kopasz lépcsőházak ideális dekorációja a képkompozíció, és természetesen az ágyak fölött is mindig jól mutat.
Két különleges megoldás: rajszöges és holker díszléc alól lógatós.
A bal oldali képkompozíció legkülönlegesebb képéhez Párizsba kell költözni.
A szétcincált naptár is remek dekorációja lehet egy helyiségnek. A jobb oldali fotó 3 gyönyörű festménye pedig igazán kifinomult összhatást eredményez.
A keleti színek és motívumok használata, továbbá az árnydekor is sajátos hangulatot kölcsönöz a térnek.
Színek, formák minden mennyiségben. Hirtelen nem is könnyű eldönteni, hogy a bal oldali kép képtelen kerámiái vagy a jobb oldali fotó őrületes színei és tárgyai mutatnak-e érdekesebben a falakon.
Családi fotók igen sötét színű falon és pácolt deszkákon elrendezett 3 színfolt.
Eklektikusság, ahogy én szeretem.
Krétafal hatás és színorgia.
Színes falak színes képekkel.
Betűk, vakkeretek, polcok.
A bal oldali képen egy műterem részlet látható. Ahány kép, annyi féle szék.
A klasszikus színek és formák is nagyon jól illenek a képkompozíció témakörébe.
Üres keretek random elrendezése és egy igazán kifinomult, eklektikus enteriőr.
A job oldali fotó érdekes tárgyai mellett nehéz szó nélkül elmenni.
Szív alakban elrendezett fotók, és ikonok.
Újságkivágás a képkompozícióban? Miért is ne!
Végezetül pedig különleges tárgyak a képkompozíció megkoronázására.