d e ! s i g n

hnadesignstudio's professional blog

works

A bejegyzésben szereplő szobát egy 6 és egy 8 éves kislánynak terveztem.
Személyesen nem ismerem Lilit és Petrát, így nagyon nagy élmény volt, hogy mikor a terv végre összeállt, akkor a lányok csak annyit kérdeztek az anyukájuktól otthon, hogy:

- Mikor lesz már kész? Mikor lehet már beköltözni???

Sajnos erre még várni kell pár hetet, mert az egész lakás egyszerre lesz felújítva a nyár folyamán, de ha szerencséjük van a lányoknak, akkor az ő szobájuk készül el elsőnek. :-)

És most következzen a tervezési folyamat bemutatása!

A munka kezdetén a következő képet kaptam inspirációs képnek. Nem az volt a cél, hogy maradéktalanul erre hasonlítson a leendő szoba, hanem a képpel az irányt szerették volna nekem megmutatni. A lényeg az volt, hogy különleges, színes, vidám legyen a lányok szobája, továbbá modern és praktikus, minden elférjen benne lehetőleg zárt szekrényekben és könnyen lehessen takarítani. Természetesen az utóbbiak minden háziasszony kívánalmainak ugyanúgy megfelelnének, tehát ezeket a szempontokat általában szem előtt szoktuk tartani a tervezés során, de a stílus szempontjából mindig nagyon fontos, hogy a megrendelő pontosan tudja, hogy mit szeretne tőlünk. Ehhez, mint látható, néha elég egy kép is. Az is nagy segítség, ha egy tucat jópofa és teljesen különböző színű és stílusú szobát kapunk inspirációnak, de ekkor egy kicsit mindig nehezebb összegyúrni a sok jó ötletből a véglegesnek tűnő, tökéletes megoldást.

Mivel hely volt elég ebben a 20 négyzetméteres szobában, így nem volt szükség dobogóra, emeletes ágyra. A helyiség nagyjából szimmetrikus, így az elrendezés is szimmetrikus lehetett. Jobb oldalon kevesebb hely van az ablak mellett, így ott kisebb mélységű szekrények lesznek, mint a bal oldalon. Ezenkívül az ajtó nem a fal közepén van, de minden mást egy tengelyre lehetett tükrözni. A bal oldali falra falpanelt képzeltem el, vele szemben a jobb oldalra pedig tapétát. Mivel ezek azok a nagy felületek a szobában, amelyeket nem tör meg semmilyen nyílászáró, ezért ezeket tartottam érdemesnek a díszítésre. A tapéta sztoriról a folytatásban bővebben is írok sok képpel illusztrálva.

Először megmutatom a végeredményt, utána pedig elmesélem, hogy hogyan is jutottunk el ide.

A látványterveken az apró finomságokat mindig nehéz igazán jól ábrázolni, főleg, ha kis méretű tárgyakról vagy részletekről van szó, ezért ezeket hangulati lapokon, és 2 dimenziós tervlapokon szoktuk szemléltetni. Értem ez alatt ebben az esetben a szekrény ajtók dekorációját, mintáit, húzókáit és pár apró személyes, csajos tárgyat. A hangulati lapok elkészítése legtöbbször megelőzi a tervezést. Ilyenkor hazánkban is kapható, létező termékeket rendezünk egy lapra, hogy az ügyfelekkel együtt kitaláljuk, melyik szín- vagy formavilág tetszik leginkább a helyiség lakóinak.

A lányok jelenlegi szobájában sok HABA termék van (lámpa, polcok, puff, íróasztalok, tárgyak, szőnyeg) és az anyuka kérésére ezeket megpróbáltuk beleilleszteni a leendő tervbe.  Az egyik fal (a bal oldali) a szomszéd lakással határos, így erre a falra a Varga's Light gombos falpanelét képzeltem el, mely azon felül, hogy hihetetlenül dekoratív, hangszigetelő funkcióval is bírna. A gombok mintájára egyéb pötty dekorációt és betű dekort is beleálmodtam az összképbe.

Először egy pink-zöld kombinációt készítettem, pici naranccsal és citrommal.

Majd egy kis kéket is kevertem bele.

Majd csak egy pink-kék-zöld variációt készítettem.

Végül ez utóbbi alapján csináltam egy kissé letisztultabb, kevesebb tárgyat tartalmazó tervlapot nagyobb képekkel. A meglévő HABA íróasztalok színe nem illik bele a lakás terveibe, ahol a dió, szürke, és törtfehér fog dominálni, ezért azokat a tervlapon már fehérre festett állapotban ábrázoltam.

Amikor az anyukával eljutottunk erre a szintre, kiderült, hogy bár a látvány nagyon tetszetős, de valami mégsem stimmel. Az apuka egy pillanat alatt felnyitotta a szemünket és a szőke hajunkat.

- Ideje lenne a HABA cuccokat elfelejteni, hiszen a lányoknak már sík képernyős tv-je, meg ipad-ja van.

Ekkor egy szempillantás alatt stílust váltottunk és egy szolidan színes, nagylányos hangulatot teremtettünk a leendő lányszobába, az apukának tetsző krétás posztertapétával és a számára bevállalhatatlan fodros függöny helyett római rolóval. :-)

A szoba legnagyobb és leghangsúlyosabb bútordarabjára pedig készítettem 2 dimenziós tervet. Formáját tekintve a létező legegyszerűbb téglatest formájú bútort ötlöttem ki, hogy minél több cucc férjen el a két szekrényben. Mindössze az ajtót díszíti pár színes gomb, szív formába rendezett pötty, feliratok, amelyek akasztó és húzóka funkciót egyaránt ellátnak. Az átlyuggatott szekrény ajtókon színes zsinórokat fűzünk majd át random stílusban. Ezek egyrészt díszítenek, másrészt tárolni is lehet mögöttük például papucsot, kedvenc könyvet vagy bármi mást.

A látvány ugyan rettentő ütős lett volna, de mondanom sem kell, hogy az anyukának és a kislányoknak nem feltétlenül tetszett az ötlet, hogy az iskola után még otthon is egy tábla fogadja őket, így az apuka innentől ránk bízta a tökéletes tapéta megtalálását, mert az irány már megfelelőnek tűnt. Ekkor átnéztem számos tapéta oldalt és tapéta könyvet és a szóba jöhető tapétákat felpróbáltam a tervlapokra. Ezen kívül pedig megkértem az anyukát, hogy nézzen körül az Eijffinger oldalán, mert volt egy megérzésem ezzel kapcsolatban.

És hogy mi mindent próbáltam be?

Pöttyös tapétát.

Virágos csempe hatású tapétát.

Sötét alapon betűs tapétát.

Világos alapon betűs tapétát.

Szövet hatású tapétát.

Virágos pixel hatású tapétát.

Világos alapú csipkés-virágos tapétát.

Közép szürke alapú csipkés-virágos tapétát.

Világos alapú virágos tapétát.

Kontrasztos szalagcsipkés tapétát.

Pöttyös-tüllös-csajos posztertapétát. Nagyon izgalmas mélységet és karaktert ad egy ilyen típusú tapéta egy szobának. Ez tetszett nagyon nekünk az anyukával a válogatásból.

Csipkés tapétát.

És végül kötött mintás tapétát.

Végül a megérzésem bizonyult jónak. Az Eijffinger oldalán szembejött az álomtapéta, ami az anyukának és a kislányoknak is egyformán tetszett. A legszebb volt az egészben, hogy nagyon rég óta vágytam rá, hogy valahova betervezhessen (lehet, hogy Alibaba régi szobája után az új szobájába ennek a kék-zöld párja kerül egy év múlva, ha felköltözik itthon az emeletre).

Így megcsináltam az Eijffinger 301111 tapétáról a 2D képet, amit a programban a jobb oldali falra húztam. (A neten fellelhető szörnyű minőségű képekből ezt sikerült "összehegesztenem fotosoppban".)

A bal oldali falra pedig felkerült a "hangszigetelő" színes gombos gipsz falpanel.

Innentől már pillanatok alatt elkészült a végleges verzió hangulati lapja és látványtervei, melyeket a bejegyzés elején láthattatok.

Izgatottan várjuk a szoba elkészültét. Amint lehet, rohanunk fotózni a folyamatot és a végeredményt, remélem minél több olvasónk örömére! :-)

Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz a hna design Facebook táborához itt, hogy minden új cikkünkről és munkánkról értesülhess!

"/>
süti beállítások módosítása